ETO, Eskişehir ekonomisi için çok önemli bir buluşmaya daha imza attı. Eskişehir Ticaret Odası, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu ve Eskişehir AB Bilgi Merkezi’nin işbirliği ile AB Perspektifinden Eskişehir Havacılık ve Raylı Sistemler Vizyon Toplantısı düzenledi. 28 Mart Cumartesi günü düzenlenen toplantıya, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin,Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna, Eskişehir Milletvekili Salih Koca, Eskişehir Ticaret Odası Başkanı Metin Güler, T.C Devlet Demiryolları Genel Müdürü Ömer Yıldız, Almanya Ekonomi Konseyi Türkiye Sorumlusu Selim Kuzu, Aero Placement Genel Müdürü Michael Von Gizycki, TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı, TEİ Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, Savronik A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Işık, Hisarlar A.Ş Genel Müdürü Haluk Selvi, İş adamı Ethem Sancak ve çok sayıda kurumun temsilcisi katıldı.
Eskişehir havacılık ve raylı sistemlerde ilklerin şehri
Toplantıda konuşan ETO Başkanı Metin Güler, Eskişehir’in havacılıkta ve raylı sistemlerde bir çok ilke imza attığını belirterek, “Eskişehir’in yolların ve medeniyetlerin buluşma noktası olduğunu her fırsatta dile getiriyoruz. Gittiğimiz her yerde Eskişehir’in ilklerin şehri olmasıyla gururlanıyoruz. Peki bunu niye söylüyoruz? Çünkü Eskişehir’de raylı sistemlerin yolculuğu 1894 yılında, Cer Atölyeleri’nin kurulması ile başladı. Bugünkü adıyla Hava İkmal ve Bakım Merkezi Komutanlığı olan Eskişehir Tayyare Fabrikası Cumhuriyetimizin ilk yıllarında kuruldu. Mustafa Kemal Atatürk, ‘İstikbal Göklerdedir’ sözünü yine Eskişehir’de söyledi. Yine İnönü Planör Kampı 1936 yılında Eskişehir’de hayata geçti. Yine Türkiye’nin ilk yerli lokomotifi olan Karakurt bundan 57 yıl önce Eskişehir’de üretildi. Ve yine Türkiye’nin ilk yerli otomobili sadece 4 buçuk ayda, bundan 54 yıl önce Eskişehir’de üretildi.Ne mutlu ki bizlere, Türkiye’nin milli yüksek hızlı treninin üretimi de Eskişehir’e nasip olacak. İlk yerli üretim yüksek hızlı trenimiz inşallah 2018 yılında da hizmete sunulacak” diye konuştu.
Eskişehir’in geleceği için URAYSİM bir an önce faaliyete geçmeli
Eskişehir’de hayata geçirilecek olan Ulusal Raylı Sistemler Araştırma ve Test Merkezi’ni nokta atışı olarak gördüklerini belirten ETO Başkanı Metin Güler, “Bu merkez sayesinde şehrimiz ve hatta ülkemiz raylı sistemlerdeki cazibe noktası olacak. Raylı sistemler Test Merkezi’nin açılması ile Eskişehir’in yan sanayisi daha da gelişecek. Bu sayede onlarca yan sanayi ve KOBİ devreye girecek, istihdam gelişecek. Eskişehir’in demiryolu sektöründeki prestiji daha da artacak. Ancak Raylı Sistemler Test Merkezi’nin için bir an önce kurulması Eskişehir için hayati önem taşımaktadır. Bu konuda özellikle Sayın Bakanımızın desteğini bekliyoruz. Çünkü Raylı Sistemler Test Merkezi, Eskişehir sanayisini bambaşka bir noktaya taşıyacak. Hem Eskişehir hemde ülkemiz daha çok gelişecek, daha çok kazanacak. Havacılık ve raylı sistemlerin Eskişehir’in geleceğinde çok önemli bir misyonu var. Bu sektörlerde Sanayi Odamızın öncülüğünde 2011 yılında 2 kümelenme kuruldu. Yeri gelmişken Havacılık ve Raylı Sistemler sektöründe kümelenme faaliyetlerine öncülük eden başta Sanayi Odamız olmak üzere ve tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi.
Destek verilirse havacılıkta ihracatımızı 1 milyar dolara çıkaracağız
Eskişehir’in havacılık sektöründeki performansını da değerlendiren ETO Başkanı Metin Güler, “Eskişehir bugün havacılık sektöründe 300 milyon Dolar ihracatı aşmış durumda.Firmalarımız dünyanın en büyük şirketlerinin partnerliğini yürütüyor.Eskişehir’de havacılık sanayisinin daha çok gelişmesi için yurt dışındaki firmalarla da temaslar sürüyor. Havacılık sanayindeki yabancı yatırımların artması için de Bakanlığımızın desteğine ihtiyacımız var. Eğer destek verilirse, havacılık sektöründeki ihracatımızı yakın bir zamanda 1 Milyar Dolar’a çıkarmaya, Eskişehirli tüccar ve sanayiciler olarak söz veriyoruz. Bugün gerçekleştirilen toplantıyı bir mihenk taşı olarak görüyorum. Bu sayede havacılık ve raylı sistemlerdeki vizyonumuz ortaya konacak” diye konuştu.
Demiryolu ve havacılık sektörünü geleceğimiz olarak görüyoruz
Toplantıda konuşan Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna, raylı sistemler ve havacılık sektörünün dünyanın en gelişmiş ülkelerinde büyük önem taşıdığını belirterek, Eskişehir'inde bu anlamda öne çıktığını vurguladı. Ülkemizde 2023 yılında havacılık trafiğinin 2.2 milyona çıkacağını belirten Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna,aynı zamanda dış hat yolculuğunun daha da yükseleceğini söyledi. Raylı sistemler üretiminin tüm dünyada pazar sıkıntısı olmayan sektörlerin başında geldiğini vurgulayan Vali Tuna, demir yolu ve havacılık sektörünü Türkiye'nin geleceği olarak gördüklerini söyledi.
Eskişehir'e son 12 yılda 4 milyar liralık yatırım yapıldı
Ulaştırma,Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin ise Eskişehir'in havacılık ve raylı sistemler sektörünün geleceğini ilgilendiren önemli bir toplantıya katılmaktan memnuniyet duyduğunu söyledi. Eskişehir'in üniversiteleri, ticaret ve sanayisi ile cazibe merkezi olduğunu belirten Bakan Bilgin, son 12 yılda Eskişehir'e bakanlık olarak 4 milyar liralık yatırım yapıldığını kaydetti. Eskişehir'de 304 km bölünmüş yol yapıldığını ve bunun yanı sıra yüksek hızlı trenin ilk kez Eskişehir'de faaliyete geçtiğini belirten Bakan Bilgin, 2023 yılına kadar yapılacak yatırımlar ile Edirne'den Kars'a yüksek hızlı trenin ulaşacağını ve Eskişehir'in yüksek hızlı trenin merkezi olacağını ifade etti. Eskişehir'in üniversiteleri ve sanayisi ile havacılık ve demir yolu şehri kimliğini geliştirdiğini belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Eskişehir'in bu yönüyle Türkiye'nin dayanak noktası olduğunu söyledi. Dünya'da demir yolu sektörünün 1 trilyon dolarlık bir ciroya sahip olduğunu belirten Bilgin, milli yüksek hızlı tren, milli metro ve milli trenin geliştirilmesi için gayret sarf ettiklerini ifade etti.
Yüksek hızlı milli trenin konsept tasarımını tamamlandı
Türkiye'nin satın alan değil ihracat yapan bir ülke olmasını istediklerini belirten Ulaştırma,Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, bu doğrultuda Eskişehir'in öneminin farkında olduklarını kaydetti. Yüksek hızlı milli trenin konsept tasarımının tamamlandığına dikkat çeken Bakan Bilgin, Türkiye'nin son kez 80 tren alımı gerçekleştireceğini ve bundan sonra ülkemizin kendi trenini üreteceğini ifade etti. Demiryolu sektörünün yeniden yapılandırılması için yasal düzenlemeleri yaptıklarını kaydeden Bakan Bilgin, demir yolunun serbestleşmesi ve özellikle taşıma sektörü konusunda yakın zamanda engellerin kalkacağını ifade etti. Türkiye'nin dinamik geleceğinin en önemli göstergelerinden birisinin de havacılık sektörü olduğunu belirten Bilgin, Eskişehir'de kurulan TUSAŞ, Alp Havacılık ile havacılık yan sanayi şirketlerinin Anka, Hürkuş ve Atak projelerinde önemli katkılarının olduğunu söyledi. Bakan Bilgin, Eskişehir'in bölgesel havacılık lideri olmasının önünde hiç bir engel olmadığını belirterek, düzenlenen toplantı ve panelin havacılık ve raylı sistemler sektörünün geleceğine fayda sağlayacağını dile getirdi. Açılış konuşmalarının ardından ETO Başkanı Metin Güler’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen Havacılık ve Raylı Sistemlerde Güncel Eğilimler konulu panelde havacılık ve raylı sistemler sektörünün bugünü ve geleceği ele alındı. Panelin ardından iş adamı Ethem Sancak bir söyleşi gerçekleştirdi.